喂喂喂,各位老細、的士佬、網約車師傅同埋成日叫車返工嘅打工仔,大家坐定定聽曹老闆吹水啦!
今次又嚟啦,香港政府嘅「官僚閉門造車大戲」第二彈!記唔記得前排個「安全帶之亂」?嗰班官爺喺辦公室度吹冷氣,除咗諗住幾時加人工,仲諗住一招一刀切,話雙層巴士全部都要強制乘客扣安全帶,企位有幾危險就當睇唔到。完全冇顧及車廂迫到無命、企位多過坐位、轉彎又急又猛,結果立法會過咗都係空談,落實唔到,成日畀人笑咗成年。估唔到呢班官員喺「同人溝通」呢個範疇,竟然冇吸收半點教訓!而家又整咗個翻版——網約車之亂!真係「一亂接一亂,香港特色」啊,笑到我茶都噴晒。
講返正題,網約車本來係咩?係共享經濟嚟㗎!善用啲閑置私家車,慳油、慳位、慳時間,又環保得嚟。唔使成日喺堆填區度搞太陽能板嚟「假環保」,直接畀啲車喺路上搵食就得。我識一對做醫生嘅夫妻買咗架名貴房車,日日call Uber嘅名貴版本接送返醫院做手術,佢哋話仲慳錢。結果而家運輸署只發10,000個牌照,但Uber已經有三萬個司機,仲未計埋嚟緊會湧入嘅新平台。咁即係迫住啲網約車師傅由兼職變全職,成日喺路上兜客浪費燃料,咪更加同的士佬正面撞車、搶生意?本來大家可以「你有你嘅的士站,我有我嘅App叫車」,結果政府一刀切,變咗「攬炒」嘅局面。曹老闆真係想問:呢個叫共享經濟?定係共享「亂制」呀?
睇吓全世界,人哋紐約、倫敦、新加坡、深圳嗰啲網絡車法牌,開口埋口都係講一個城市有幾萬個到十幾萬個牌,彈性十足。偏偏得香港先至發明咗呢個「毫無科學根據」嘅上限制度!運輸署官員仲好得意咁話:「10,000個牌一日可以行十幾萬轉啦!」喂喂,你哋知唔知乜叫做共享經濟呀?有啲新界師傅,朝早去港島返工接一轉,放工順便接一轉客,油費有補貼、外快有袋,爽到飛起。結果而家畀你哋限死,咪即係逼佢哋要麼轉全職搏命,要麼乾脆收工返屋企瞓覺?呢個唔係環保!
最搞笑嘅仲係——而家仲要抽籤!哈哈哈哈,曹老闆笑到碌地。試下諗吓:嗰啲真係靠網約車搵食、一家大細靠佢養嘅師傅,萬一抽唔中,點算?反而啲盲舂舂、覺得好玩嚟試吓水嘅人,一抽就中,拎個牌唔知點使,成日喺度「試下叫車玩」。呢個幾萬個司機,隨時因為呢個荒謬制度引發社會動盪呀!以前政府想清除街頭小販,都會一次過發牌俾佢哋,賣熟食就係大牌(大排檔),賣乾貨就係小牌,大家有秩序、有牌照、有飯食。點解而家對網約車就咁「抽獎式」?難道政府真係以為抽籤可以解決問題,而唔係製造更大問題?
睇住呢個趨勢,曹老闆估計又要去到死線,政府先至會「突然醒覺」——就好似安全帶嗰次咁。到時10,000個上限真係夾硬推出,又唔知會用咩機制檢討,市民叫車艱難、收費又貴,冇牌司機即刻失業。官員又會講官話:「唔開心?走去揸的士啦!」喂,如果佢哋肯揸的士,一早去揸啦!仲使你教?呢個就係典型「政策出嚟先至知出事」嘅香港式笑話。
總結一句,曹老闆作為財經地產老手,最怕就係呢類「閉門造車」政策。因為最終買單嘅,永遠係啲小市民同埋真係想搵食嘅師傅。共享經濟本來可以係香港經濟轉型嘅新血,結果畀官僚玩成「共享混亂」。希望政府快啲醒醒,彈性啲、科學啲、溝通多啲,唔好再延續呢個「之亂」系列啦!否則,下次又係另一個「之亂」,我哋呢班打工仔真係喊都喊唔出。


